Zdánlivě ovce ...

1. 3. 2016, 13:30

Zdánlivě ovce, ve vlka promění se?

Aneb, kompetentní spolupachatelé ...

Z veřejně dostupných, ale hlavně z informací podaných obecním úřadem na základě zákona o svobodném přístupu k informacím jsme zjistili, že:

Stavební výbor, dále jen "SV", se sešel za poslední rok celkem 7x. Bylo to 6.3., 16.3., 21.4., 1.6., 8.7., 12.9. a naposledy letos v lednu 20. 1. 2016. Z uvedeného vyplývá, že SV se sešel pouze jednou v plném "usnášení schopném" počtu 6-ti členů a to 16. března 2015. Ptáte se, proč je důležité kolik členů je přítomných jednání SV?!

Vložte svůj text...

Aby bylo jednání jakéhokoli výboru usnášení schopné, musí se logicky sejít v počtu nadpoloviční většiny - jeho zvolených členů. Ovšem ze zveřejněných zápisů vyplývá, že třeba na zasedání SV dne 1. 6. 2015 byli jednání přítomni pouze 2 členové a dne 8. 7. 2015 byli přítomni jednání pouze 3 jeho členové. Navíc o jakémkoli průběhu hlasování členů SV - nikde ani čárka. Tedy žádné právoplatné usnesení nemohlo být logicky výborem přijato. Znalec zákona o obcích, místostarosta a praktikující evangelík Szromek, byl přítomen vždy, byť členem SV není! Na žádný nedostatek onen "znalec" legislativy ani neupozornil! Proč?

Co zákon o obcích říká výborům obecně?

Ustanovení § 118, zák. č. 128/2000 Sb.

(1) Výbor plní úkoly, kterými jej pověří zastupitelstvo obce. Ze své činnosti odpovídá výbor

zastupitelstvu obce.

(2) Počet členů výboru je vždy lichý. Výbor se schází podle potřeby. Usnesení výboru se

vyhotovuje písemně a podepisuje je předseda výboru.

(3) Usnesení výboru je platné, jestliže s ním vyslovila souhlas nadpoloviční většina všech

členů výboru.

Z hlediska požadavků zákona tedy nebyla jednání SV /ani to jedno dne 16. 3. 2015/ usnášení schopná a nemohla tedy poskytnout žádné výsledky své práce - tj. právoplatné usnesení. Jen na okraj říkáme, že zvolený počet šesti členů SV není lichý!!! Jeden by řekl, že zastupitelé by měli umět poznat liché a sudé, když se to učí děti asi ve druhé třídě základní školy! Proto za lichého lze považovat jen lichého Szromka! Ten zase ale není zvolený člen SV!

Pro porušení zákonem stanovených povinností, nemůže SV přijmou jakékoli usnesení, kterým by mohlo zastupitelstvo odůvodňovat svá rozhodnutí! V podstatě a jednoduše řečeno - je to PODVOD, když někdo argumentuje výsledkem jednání výboru, který není usnášeníschopný! Přítomný "znalec" legislativy Szromek, byl asi zrovna na WC, právě vždy v tu chvíli, když se volili členové SV a na jednáních SV, když se zjišťovala usnášeníschopnost výboru.

Proto je velmi zarážející, že dne 3. 6. 2015 proběhlo zasedání zastupitelstva obce,kde v bodu 11, právě na základě neplatného doporučujícího usnesení SV, hlasovalo celé zastupitelstvo obce a jednohlasně něco schválilo v rozporu se zákonem /respektive neschválilo/. Jak můžou svoji neznalostí, zastupitelé tak významně ohrožovat fungování obce? Tohle snad žádný volič v Komorní Lhotce přeci nechtěl! Jediným důvodem, proč je tolerováno porušování zákona je zřejmě to, že starousedlíci v Ligotce mají zákony své a nejlépe jim rozumí starousedlíci Hampel se Szromkem!

Na úplně stejně nezákonném principu usnesení SV, hlasovali zastupitelé obce Komorní Lhotka i na dalším zastupitelstvu dne 22. 7. 2015, kdy v bodu 14 opět řešili něco, co bylo výsledkem jednání SV dne 8. 7. 2015. SV tehdy opět nebyl usnášení schopný! Naštěstí byl tento bod zastupitelstvem na základě hlasitého protestování místních občanů odložen a starosta byl pověřen zajištěním dalších podkladů a přizváním soudního znalce v oboru. Ano, je to akce "ukradená část" chodníku a následné vyčíslení škody, aby se mohla obec vykroutit z odpovědnosti za to, kdo chodník od "obcí vybrané" firmy převzal. Myslíme si, že se to vědělo a ten, kdo chodník přebíral je podle nás spolupachatel, protože kryl krádež. Naštěstí můžeme podotknout, že toto "odložení" usnesení zastupitelstva a přizvání znalce bylo opravdu zajištěno. Ovšem pouze za jasného vyjádření nevole přísedících občanů a jejich návrhů. Kdo přebíral stavbou zhotovené dílo /chodník/ - to nevíme my, ale vy!

Zarážející je také fakt, že Kontrolní výbor, vedený zastupitelem Mgr. Tomášem Svobodou, je na tom s jeho znalostmi hodně špatně a určenou kontrolu ani není schopen řádně provádět, což dokázal tím, čehož kontrolou se doposud jeho výbor mnohdy zabýval.

Dovolujeme si tvrdit, že chybí kontrola, kterou provedl samotný Mgr. T. Svoboda v ISU Komorní Lhotka!

Žádost, na základě které jsme materiál získali byla jasná. Chtěli jsme všechny provedené zápisy a prezenční listiny o činnosti výborů zastupitelstva obce Komorní Lhotka za období roku 2015 a 2016.

Zřejmě starosta Hampel nebo Svoboda na tuto provedenou kontrolu Kontrolního výboru "asi" zapomněli. Ale proč? Byla to přeci poslední kontrola provedená Kontrolním výborem! Omlouváme se! Kontrolu prováděl samotný Svoboda a nikoli výbor. Podle Svobody je jeden ze tří, asi usnášení schopná většina! Je to pěkná špinavost, která snad měla něco ukrýt pane SVOBODO?!

Je ale možné, že si třeba na onu kontrolu vzpomene ředitelka ISU - Ing. Andrea Sztefková !!!

Co tedy říká zákon o Kontrolním výboru?

Ustanovení § 119, zák. č. 128/2000 Sb.

(1) Finanční a kontrolní výbory jsou nejméně tříčlenné. Jejich členy nemohou být starosta,

místostarosta, tajemník obecního úřadu ani osoby zabezpečující rozpočtové a účetní práce na

obecním úřadu.

(2) Finanční výbor

a) provádí kontrolu hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce,

b) plní další úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo obce.

(3) Kontrolní výbor

a) kontroluje plnění usnesení zastupitelstva obce a rady obce, je-li zřízena,

b) kontroluje dodržování právních předpisů ostatními výbory a obecním úřadem na úseku

samostatné působnosti,

c) plní další kontrolní úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo obce.

Tedy kontrola hospodaření v ISU provedená Mgr. T. Svobodou - JE JAKSI MIMO ZÁKON!


Nejzajímavější věcí dnešního dne je to, že zastupitel Poncza, dnes tj. 1. 3. 2016, plánovanou volbou zastupitelů, promění se zřejmě z řadového člena SV, přímo na jeho předsedou. A to i přes jeho opakovaná prohlášení, že stavbařině a práci v SV nerozumí a hlavně, že na ní nemá vůbec čas. Což také zastupitel Poncza potvrdil v průběhu činnosti SV jeho drtivou nepřítomností v konaném počtu jednání zvolených členů SV. Podle jasných informací poskytnutých obecním úřadem, byl pan Poncza přítomen pouze dvou ze sedmi zasedání SV a obě z nich proběhla před rokem v březnu. Co se týká stavebních věcí samotných, nejsme bohužel schopni posoudit znalosti pana Ponczy v tomto ohledu. Jediné a známé nám je to, že pan Poncza celou dobu veřejně prohlašoval a tvrdil, že stavebním věcem nerozumí a ve stavební komisi ani být nechce. Proč tedy ta náhlá změna názoru? O tom a pronájmech obecních pozemků zastupitele Ponczy - někdy příště.

Opravdu chcete mít předsedou Stavebního výboru někoho, kdo takové problematice nerozumí a hlavně, ani se těchto zasedání neúčastnil?! Opravdu chcete v Komorní Lhotce zastupitele, kteří neví co znamená "lichý počet" členů?!

Proč zdánlivá ovce na vlka proměnit se hodlá?

B.S.

Redakce & Partneři


DISKUZE: příspěvky zasílejte na

"ligotskyzpravodaj@seznam.cz"


DISKUZE A VYJÁDŘENÍ:

29. 2. 2016, 18:30

esta.novakova@seznam.cz

Od zítra začínám zveřejňovat jména lidí z KL, kteří s Vámi spolupracují... raději je upozorněte ať nejsou překvapení... nejste totiž schopen mi otisknout příspěvek na Vašich stránkách a ukázat lidem celou pravdu.

Přeji hezky den a tímto i končím Veškerou komunikaci ze své strany.

1. 3. 2016, 15:30

R&P

A něco k věci nemáte co říct? K výhrůžkám se redakce nebude vyjadřovat. Hlavně nezapomeňte na vlastní jméno. Poslala jste nám toho víc než sama přiznáváte. Chápeme, že jako jasný člen zastupitelstva chcete obrátit oprávněnou zlobu obyvatel a bude Vám jedno na koho a kam. Že? Dejte si záležet. Držíme pěsti paní zastupitelko.

1. 3. 2016, 19:30

Rbert Halo pro

Jak je to možné, že jste před jednáním zastupitelstva věděli, že bude Poncza volen a zvolen do funkce předsedy stavebního výboru.?!!!!!!!!!!!!!!!!!! Odpovězte!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. 3. 2016, 8:30

Redakce & Partneři

Vážený "Roberte", jste opravdu pozorným čtenářem. Informace - o které je řeč, tak nějak od nás unikla neplánovaně. Je tedy asi jasné, že tu informaci můžeme mít jedině od spolupracujících zastupitelů. Tedy pokud nechcete věřit, že máme věšteckou křišťálovou kouli. Děkujeme tedy za Váš příspěvek, příště si budeme dávat větší pozor.

1. 3. 2016, 19:43

Jozef Witosz

Nejlepší jsou bojovníci proti StB co jim bylo 10 a 16 roků. Na žádnou StB si nemůžete pamatovat protože kdyby tak vás zavřeli do polepšovny a hotovo. Nemáte právo nadávat na bývalý režim.

2. 3. 2016, 5:20

R & P - ZPROSTŘEDKOVANĚ

Dobrý den. Jmenuji se Radim Lapšanský a chci vás požádat redakci o možnost zveřejnění reakce na diskusní příspěvek pana Jozefa Witosze z 1. 3. 2016, 19:43. Děkuji. Vážený pane Witosz, máte pravdu. V roce 1989 mi bylo cca "16". StBácké dění kolem mých rodičů jsem začal vnímat někdy kolem šestého roku života, když jsem nedostal, jako ostatní děti, průkaz "Jiskry" a odznáček, který ostatní děti mohli hrdě nosit. Bylo mi tehdy rodiči vysvětleno, že jsme museli někam jet a proto jsem se nemohl zúčastnit předání atributů Jisker. Ale, když už jsem byl ve věku tzv. "pionýra" museli i rodiče s pravdou ven. Byli velice ponižující kontroly u rodičů od příslušníků StB, kterých jsem musel být přítomen. Bylo to pro mě velice stresující a bál jsem se! Mnohdy jsem viděl, po takové kontrole maminku plakat a ona mi jen řekla, že se prostě bojí o tatínka. Tehdy mi to pro vysvětlení pláče maminky stačilo. Tatínek se narodil v roce 1936 a nikdy nepoznal a nepamatuje si své rodiče. Vyrůstal jako sirotek po různých domovech a jako sluha v nejchudších rodinách na samotném východu Slovenska. Bez práv, které měli ostatní děti. Jednou se u svaté zpovědi faráři přiznal knězi, že si dovolil hlady, vzít dítěti od sedláka u kterého otec sloužil, kus chleba s máslem. Druhý den otce za to, k čemu se přiznal u svaté zpovědi, sedlák zbil bičem tak, že jej zmrzačil na tváři a dodnes mu v tom místě na tváři nerostu fousy. V dospělosti se dostal na vojnu, k útvaru tzv. PTP a pracoval na ostravských dolech. Tam nakonec zůstal a to s malou změnou. Po několika letech se dostal do Karviné, kde za podepsání 10-ti let práce na šachtě mu byl přidělen šachetní byt. Tam už jsme se narodili já a má starší sestra. Protože bratr maminky v roce 1968 veřejně, jako člen KSČ, odsoudil vstup vojsk na území tehdejší ČSSR. Byl ze strany vyloučen a dostal tři roky na tvrdo. Začalo i pronásledování rodiny StB, tehdejší policejní složkou. Mnoha věcem v dění doma jsem nerozuměl proč ostatní mohou a já ne. V paměti mi hlavně utkvělo, když jednou doma sestra usedavě plakala, že jí nevzali na střední školu i přesto, že přijímací zkoušky udělala na výbornou. Nechápal jsem při vysvětlování rodičů, co to je "kádrový posudek" a měl jsem jim to tehdy za zlé, že jiní ho mají a moji rodiče ne. Dnes mohu říct, že jsem se od rodičů naučil, vyrovnat se s perzekucí, která se tehdy dotkla také mě, byť jako dítěte do 17-ti let. Nechci si nárokovat nějaké právo soudit bývalý režim. Necítím vůči němu a ani lidem z té doby žádnou nenávist. Ale ten pán co na jednání zastupitelstva 1. 3. 2016 v Komorní Lhotce hovořil v diskuzi o tom, že mi v té době bylo 16 let a myslel si, že je neodolatelně komický a proto se snad nemám právo vyjádřit, že se s mnoha praktikami umím poprat a vyrovnat - HOVOŘIL STRAŠNĚ HLOUPĚ. A možná i hovořím teď právě k němu, protože se představil, jako Jozef Witosz. Snažil jste se vyvolat posměch v nepravou chvíli a na nepravém místě. Bylo to pro mě v tehdejší době právě ještě o to těžší. Byl jsem ještě dítě. Možná jste si to neuvědomil, když "hovořila" asi jen vaše arogance. Nezlobím se za to na Vás. Ale jestli Vám to odpustí vaše okolí, to nevím. Děkuji za pochopení.

1. 3. 2016, 19:52

Marian

Bylo opravdu smutné, nebo až nechutné poslouchat starostu, že prostě není chlap. Mi ho bylo i líto, ale dnes už vím, že charakter nechal asi na poslední služebně. Já nikomu nezávidí peníze, ale nemít charakter na to se přiznat a omluvit. To pro mě není chlap ani na radnici a ani do hospody. Bohužel.

3. 3. 2016, 00:10

Redakce & Partneři

Ano načichli zbabělostí všichni zastupitelé. Ryba prostě smrdí od hlavy i v Komorní Lhotce.

1. 3. 2016, 20:27

Jaroslav Marek

Nechat se připravit zahálením zastupitelů o novou školku, tak to nás poškodilo všechny. Naše pozemky k prodeji parcel, pro jejich hloupost, tak mohli mít větší cenu a mohli jsme si vybírat mezi zájemci o koupi. Tak se prostě lidé z města budou stěhovat tam, kde se na ně čeká a můžou nabídnout i novou školku! Co to je za bandu ... neskutečné. Že se vážení zastupitelé Ligotky nestydíte chodit mezi lidmi. Fuj!

3. 3. 2016, 00:15

Redakce & Partneři

Je pochopitelná a hlavně pravdivá vaše reakce. Kdo by se chtěl stěhovat tam, kde září neschopnost a propastná nekompetentnost. ŠKODA PRO OBYVATELE JE JASNĚ VYČÍSLITELNÁ A NEZACHRÁNÍ TO ANI SEBEHEZČÍ KOSTEL, BOHUŽEL.

1. 3. 2016, 21:41

Tu Ztela

Naši vi co to znamena, táhněte z Ligotky do Haviřova, všechny materiály sou falešne jak řikal starosta a nikdy nelhal. Tahněte a nelezte sem, kdo vas tu poslal? Ničemu nerozumite a pan Szromek vas jasně utnul, tak to nemate co robit. Vypadněte.

3. 3. 2016, 00:20

Redakce & Partneři

Vážený. Všechny materiály mají zachovány identifikační údaje tak, aby se dali ověřit. Ano podle Vás starosta "nikdy" nelhal. Proto se vždycky chodí radit s právníkem, jak říkal, že? Pamatujete si to? A "Panko" Szromek - ano, diletant a srší jako správný církevní hodnostář především arogancí a nikoli moudrem a úctou k bližnímu. Je to hodně poznat, když se místo aplikace víry nechutně politikaří. Dobrý a zodpovědný politik dá vždy o vystoupení tzv. "neobčana", jednoduše hlasovat. Ale v církvi nemohl být vychován k demokratickému smýšlení a jednání. To dokonale předvedl v praxi. Jednoduše se bojí. A asi ví proč i čeho. Jinak by nechal hovořit kohokoli. Pne Bože ochraňuj ho! Ať si aspoň přečte to desatero, když už se podle něj nechová!

1. 3. 2016, 21:52

M. F.

ŽADÁM O ZVEŽEJNĚNI. Zastupitelé, dneska jste přesvědčili veřejnost o pravdě! Je vám to jasné doufám. Čekala se vaše reakce a vy jak mokre slípky. Svobodo - co to mělo být to tvoje polykání keců o výchově? Co si tam v tom ISU kontroloval sam! Že obec nacpala Slezské diakonii majetek za miliony zdarma? A teď se ještě nestydí chtít další přizpěvky! Dejte jim sežrat celu Ligotu, ale prvně se běžte zeptat co robí se zaměstnanýma a lidma. Nove smlouvy, minimalni platy a malem nechcou vystěhovat i imobilni lidi. Ti se strach bojí nepodepsat co jimpřinesou z Diakonie. Taka je ta vaše láska k lidem. Zachvvili vám budeme zase chodit robotovat na panske! Ti vaši někeři faraři zachvilku prsknou jak jsou tlustí. Co na to dneska ten vaš biskup nebo ten církevní panpuň co tam byl? Szromek ničemu nerozumí, rozumne lidi mluvit nenecha a Poncza předseda stavebniho výboru?! Však rok nebyl na jeho jednani a to je jeho členem! Leda, že by tu školku postavili Ponczovi za peníze co berou dotace na obecni pronajate pozemky. Však co, je to pravda. Žadam o vyjadřeni Poncze.

3. 3. 2016, 00:20

Redakce & Partneři

Máte určitě právo na svoji rozhořčenost. A pan zastupitel Poncza? I přesto, že tuto Vaši výzvu četl? IGNORUJE VÁS. On teď je navíc předsedou Stavebního výboru, takže mu nesaháte ani po kotníky, proč by Vám měl tedy odpovídat. On svoje dotace dostane. Jste pro vaše zastupitele, podle jejich chování a jednání, prostá lůza co po volbách otravuje, jako obtížný hmyz. Pokud víte o nějaké opozici v zastupitelstvu určitě se na ni obraťte. Udělali to chytře ti vaši povedení zastupitelé. Jsou zaměstnavateli "opozice" tak drží h... a krok. Opozice :-)

1. 3. 2016, 22:30

ST.R.ach

Pokud by byl starosta v tradiční politické straně, donutili by ho vlastní lidé k rezignaci po té co předvedl opilý s flintou v ruce. Dobře, že to veřejně někdo dnes potvrdil. Starosta se radil s právníkem a to je divné. Nemusí rezignovat protože nad ním drží ochrannou ruku rodina Ponczů a hlavně místostarosta Szromek s jeho komunitou. Je divné, jakou morálku mají a že to nevadí ani jejich Biskupovi, to je nejhorší. Musí mít Szromek hodně velké zásluhy. Vlastně bodejť ne. Napakoval je v Ligotce dost. Je mi upřímně líto těch řadových věřících, kteří nesouhlasí, ale nedovolí si nic říct.

3. 3. 2016, 00:30

Redakce & Partneři

K tomu není co dodat. Církevní rada Szromek pomohl jeho pánům a oni si toho umí vážit. A s jídlem jim roste pochopitelně i chuť. Morálka, pravda a láska v dnešních církvích je už jen těžko k nalezení. A Vy jste si toho všimnul stejně jako i my. Samá arogance, povrchnost, mamon a politikaření. A drž hubu a krok. To dnes deklaruje Szromek, jako církevní rada v SCEAV. A ani se nestydí. Takový má ohromný charakter.

2. 3. 2016, 18:52

...sek.lu.vik@email.cz

Prosím o zveřejnění tohoto e-mailu: "B. Svorník na hrad". Chci Vám poděkovat za krásné reakce pane Bohdane, jsem Váš velký obdivovatel a fanoušek. Lidé by Vás měli samotného zvolit za starostu, vyznáte se, máte co říct, jste charizmatický a čestný člověk. Takových je málo. Děkuji a přeji příjemný večer.

3. 3. 2016, 00:40

Redakce & Partneři

No. Tohle zrovna zveřejňovat nepotřebujeme, ale když na tom trváte, tak prosím. Není to nic k zveřejněným materiálům. Bavte se teda dobře. Ke zveřejněným materiálům něco nemáte? Děkujeme za pochopení a Vámi zaslanou reakci. Hezký večer.

3. 3. 2016, 17:30

Marian

Stále se zastupitelé a Hampl se Szromkem nevyjádřili?

3. 3. 2016, 19:10

RHp

Kolik a jakých materiálů ještě máte ke zveřejnění? Jak ověřím, že jsou ty materiály pravé? Protože pokud jsou pravé, tak nevím co tam ještě dělají ti lidi v zastupitelstvu. Děkuji za odpověď.


Redakce & Partneři, © 2015 všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky